turvakoulutus

Tässä muutamia
asiakaspalautteita
luentojen tilaajilta.

Kiitos.

.   .

Asiakaspalvelukoulutus

Hienosti olit ujuttanut nämä viimeisimmätkin aiheet esitykseen.
Heti näki vaikutuksen itsehoitopuolelle menemisen innokkuudessa!
Hieno homma!

Minna Honkanen / Apteekkari, Kittilän ja Levin apteekki

Koulutuksen myötä opimme arvostamaan enemmän omaa työtämme

Opimme ymmärtämään työkavereiden ja yhteistyön tärkeyden apteekin arjessa. Koulutuksen toteutus oli positiivisesti toimialallamme totutusta poikkeava ja silminnähden henkilökunnan mieleen. Uudenlaiset näkökulmat auttavat koko työyhteisöä jaksamaan ja opit heijastuvat myös asiakkaillemme.

Jukka Hujanen / Apteekkari, Sallan apteekki

Kaivattu uusi tulokulma henkilöstön työmotivaation parantamiseen!

Valmentaja on ensimmäisenä alkanut kiinnittämään huomiota henkilöstön ammatilliseen itsetuntoon ja siihen, kuinka teknistyneen maailman väsyttämät työntekijät saadaan löytämään sisäinen motivaatio ja työn tekemisen mielekkyys. Työn tekemisen merkitys löytyy uudelleen valmennuksen avulla; pehmeät arvot täytyy välittyä asiakkaille!

Jouko Savolainen / Apteekkari, Itä-Suomen yliopiston apteekki

Uutta ja virkistävää

Virkistävää ja voimaannuttavaa osallistua koulutukseen, jossa ei vain toistella monenmoisten myyntikonsulttien hokemia lisämyynnistä ja muusta tyrkkykauppaamisesta. Oman ammattitaidon arvostamisen oppiminen on monella meistä kovan työn takana. Tähän saimme hyvin tukea ja kannustusta positiivisuutta unohtamatta.

Manu Eeva / Apteekkari, Toejoen apteekki

Täyttä asiaa, hyvin tarjoiltuna!

Valmennus pureutuu elintärkeään asiaan: asiakaspalvelijan ja asiakkaan väliseen vuorovaikutukseen. Esitystapa imaisee mukaansa, sitä on helppo seurata ja varmasti jokainen löytää tarttumapintaa omaan työhönsä. Arjen sankaruus – meissä kaikissa sitä varmasti löytyy, jonkun täytyy se vain välillä ravistella ulos. Tilaisuudesta jäi puuttumaan vain se, että olisimme lopussa laulaneet yhdessä J. Karjalaisen ”Sankarit”.

Tuomo Mäkelä / Apteekkari, Pyhäjärven apteekki

Toimiva ja asiallinen konsepti

Minä työnantajana sain yhteenvedosta hyvän työkalun henkilökunnan kehittämiseksi. Henkilökunnan nimetön palaute oli aitoa ja siksi käyttökelpoista. Koulutuksessa lähestyttiin asiakaspalvelua erilaisesta, apteekille uudesta näkökulmasta.

Kati Rantoja / Apteekkari, Kuusamon Keskusapteekki

Rohkaisevaa!

Valmennus esiteltiin mielenkiintoisesti ja havainnollisesti. Suunnitteluun käytettiin riittävästi aikaa ja yhteistyöllä valmennus pystyttiin viemään läpi hyvin työajalla. Valmentaja käytti aivan uutta tulokulmaa eli hän lähti rakentamaan asioita oman työn arvostuksesta – ja onnistui siinä niin hyvin, että koulutuksen jälkeisessä arvioinnissa esim. yksi osallistuja nosti oman työn arvostusta peräti 2 pykälää. Lisäksi valmentaja onnistui rohkaisemaan osallistujat antamaan tärkeää palautetta yhdessä onnistumiseen. Odotan mielenkiinnolla koulutuksen jatkovaihetta.

Pekka Paananen / Apteekkari, Vaasan Kirkkoapteekki

Turvakoulutuksista:

Erityisen hyvää tässä koulutuksessa aggressiivisesta asiakkaasta oli apteekkilaisen näkökulma. Usein ei ymmärretä sitä tilannetta, mikä siellä apteekissa todellisuudessa on. Koulutus antoi käytännön neuvoja miten toimia ei ainoastaan ryöstötilanteessa vaan myös muissa haastavissa asiakastilanteissa. Neuvot olivat rauhoittavia, yksinkertaisia ja karkoittavat pelkoa. Ohjeet ovat helppo muistaa ihan arjessa. Koulutus loi varmuutta siihen, että osaamme toimia oikein niin, että tilanne ei karkaa käsistä

Marjo Laevens / Apteekkari, Kemijärven apteekki

Turvakoulutuksista:

Koulutuksessa käsiteltiin apteekkiryöstöjä juuri oikeasta, apteekkilaisen näkökulmasta. Minusta erityisen hyvää oli moniammatillisuuden (lääkäri, poliisi) huomioiminen koulutusmateriaalissa. Oli todella mielenkiintoista tietää mm. pillereiden katukauppahintoja ja tutustua oikeisiin caseihin, joita valitettavasti riittää. Vaikka kaikki periaatteessa tietävät, miten tulisi toimia aidossa tilanteessa, ei pienten, sisäisesti sovittujen signaalien merkitystä työpaikalla tulee unohtaa. Yhteen hiileen puhaltamalla voidaan pelottavastakin tilanteesta selvitä ehjin nahoin. Voin lämpimästi suositella Valmennusluentojen koulutusta työturvallisuudestaan ja työpaikan ilmapiiristä kiinnostuneille työnantajille ja henkilökunnille!

Minna Collin / Apteekkari, Kotkan 4. Ankkuriapteekki

Myyntikoulutusta:

Pasin kanssa olemme treffanneet muutamaan otteeseen ennen koulutusta, jossa olemme käyneet läpi asioita mihin haluan parannusta henkilökunnalta. Otit kyllä hienosti asiat huomioon ja niihin asioihin lähdettiin pureutumaan pikkuisen puun takaa, paljastamatta kuitenkaan asiaa mihin parannusta tarvitaan. Matka tämän osalta on vielä alussa ja tulevissa koulutuksissa asiaan paneudutaan enemmän. Pasi on tehnyt mielestäni hienosti tämän puun takaa tulemisen sellaiseen verkkaiseen tahtiin, koska mikäli asia mihin parannusta tarvitaan tuotaisiin suoraan päin näköä henkilökunnalle, olisi se maksettu puheenvuoro työnantajalta kun miettii sitä työntekijän näkökulmasta. Eli parantamista tehdään kuitenkin Pasin toimesta ns. asiakkaan näkökulmasta eikä minun asettamista sanoista suuhun.

Työntekijät pitivät humoristisesta ulostulosta asiakaskokemuksen osalta ja pidän siitä myös itse. Vaikeat asiat ovat huumorin kautta helpompia ottaa vastaan ja tässä mielestäni on onnistuttu tämän ensimmäisen koulutuspäivän osalta hienosti. Kävimme läpi jo hiukan arkojakin aiheita työntekijöille ja minulle on tullut mielikuva että heidän oli helppo ymmärtää asiakkaan näkökulma.

Pidän asiakasnäkökulmaa ehdottomasti parhaana tapana tuoda puutteet / parannustarpeet esille, se kertoo tavalla henkilökunnalle karua totuutta siitä miltä asiat näyttää asiakkaan näkökulmasta, ei meidän.

Koulutuksen tavoitteena on kuitenkin antaa valmiudet parempaan viihtyvyyteen, parempaan asiakastyytyväisyyteen ja parempaan + merkkiin vuoden lopussa.

Antti Pietilä / Yrittäjä ja intohimoinen asuntokauppias. Helmikodit Oy